Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Oj oj

Av Emma Svensson - 25 februari 2010 19:10

Oj oj! Det var längesedan jag skrev någonting här :P

Det har hänt mycket mycket sedan sist.


Vi har varit i Egypten.. Var där en hel vecka och bara slappnade av! Eller ja, så gott vi kunde i alla fall :P Folket är lite uppstressande ^^ Men det var jätteskönt och mysigt :) Första utlandssemesterna med Robin! Var lite nervöst och spännande, men jättekul! Vi solade och badade, var ute på havet och snorklade, jättehäfigt! Lite ovant, för jag har aldrig snorklat förut så det var lite jobbigt det där med andningen och så, men det gick hyfsat ändå tycker jag, annat tycker pojkvännen :P

Men det var häftigt att se korallreven, (som såklart var ute efter mig! Min tå har ett ärr för att bevisa det :P) fiskarna och det blåa vattnet! Sen var vi i Luxor! Jag fick se alla gamla saker :P Jag älskar den Egyptiska kulturen (inte den som är nu utan den som var.) Tempel och gravarna, det var verkligen en häftig känsla att gå där, bland ruinerna och gravarna. Jag är verkligen fascinerad av allt det där gamla. Var ju i London i december och på brittiska museet och såg massa saker från den tiden.

Men ja det var en bra resa!


Sen när vi kom en tisdag så var det bara att packa om och att åka till Uppsala på onsdagen.. jag trodde jag skulle åka själv, men i sista sekunden så följde älsklingen också med! :) Då blev jag jätteglad! Det kunde ju ha gått månader innan han skulle komma upp! Men ja, nu är vi båda i Uppsala alltså. Skönt.


Har börjat skolan och det går faktiskt bra, annorlunda om man jämför med skolan innan, men man börjar lära sig universitetssättet :P Har redan haft en tenta som jag hoppas det gick bra på för jag vill slippa göra om den. Nu har kurs nummer två börjat i alla fall.. Är lite mer mentalt jobbigare, men men. Ska i alla fall ut på praktik v. 10 det ska bli kul! Men innan det så ska jag hem!!!!

Jag saknar hem! Jag saknar alla människor där! Det är jobbigt att bara inte kunna ta en buss och träffa folk, utan isåfall blir det en buss, ett tåg, ett tåg, ett tåg sen en buss.. det är lite långt för att åka. Men jag saknar alla!

En månad avklarad bara 35 kvar.. tick tack tick tack...


Vad mer? Jag vet inte.. Sitter och kollar på lite OS just nu, curling damer! Det är faktiskt kul :) Sverige leder i semifinalen, vinner gör dom nog med, jag tror dom vinner guld faktiskt! Hade varit kul om de gjorde det igen!

Man får passa på nu med att kolla för älsklingen är inte hemma :P Han hatar OS, sport över huvudtaget så.. :P 


Samtidigt sitter jag och kollar på tatueringar, jag vill göra en nu, kanske till min födelsedag nästa vecka? Vill ha en vit lilja, det är min favoritblomma, plus att jag kom på sen att min mormor heter faktiskt Lilly så det blir passanade det med :P

Försöker bara se ifall jag kan få in min farmor i tatueringen också, hade varit kul ifall det skulle funka. Blir ett lite minne för henne med. Mormor lever fortfarande, men det hade varit kul att senare i livet kunna se på tatueringen och se de båda två i den :)


Men men nu mer OS :P









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Svensson - 25 juli 2010 00:30

Ja oj, nu var det verkligen längesedan jag skrev.. Sist så handlade det om att jag flyttade till Uppsala och skulle läsa, det höll 2 månader sen flyttade vi tillbaka till Varberg. Ingen av oss mådde bra där uppe och jag kände att skolan kanske int...

Av Emma Svensson - 5 januari 2010 17:21

Ja.. idag har jag börjat med mitt rum, tog mina saker från läjet igår, kändes jättekonstigt, kändes som att vi hade gjort slut och jag var där för att hämta mina saker.. knepigt. Men ska man flytta så måste man ju ha sina saker så. Idag har jag b...

Av Emma Svensson - 1 januari 2010 18:17

Hej hej. Gott nytt år alla! Hoppas alla hade en bra nyårsafton, det hade jag :) Dagen började lite sent :P Neo fyllde 8 igår så det bar iväg dit för tårta och kaffe, hade en mysig eftermiddag med lek och spel. Sen bar det hem till trönninge för att...

Av Emma Svensson - 30 december 2009 18:55

Jadu nyårsafton imorgon.. Planerna har gått upp och ner samma som motivationen inför det. Har både känt för att festa samma som jag har känt för att bara vara antingen själva eller med någon och bara ha en myskväll med god mat mys och film. Nu verkar...

Av Emma Svensson - 28 december 2009 11:34

Idag blir det mellandagsrean! Det blev inte av igår så det får bli idag istället med mor. Jagb ska hitta ett par byxor idag! Jag behöver verkligen ett par nya, hoppas jag hittar lite billiga linnen och sånt som jag kan ha med mig ner till Hurghada. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards