Alla inlägg under december 2009

Av Emma Svensson - 30 december 2009 18:55

Jadu nyårsafton imorgon.. Planerna har gått upp och ner samma som motivationen inför det. Har både känt för att festa samma som jag har känt för att bara vara antingen själva eller med någon och bara ha en myskväll med god mat mys och film. Nu verkar det bli så att det kommer att bli den där kvällen med mat mys och film hemma hos svägerskan :) Vi har lite bestämt det över huvudet på Robban men det kommer nog gå bra :P frågan är bara vad vi skall äta, något med köttfärs och potatis i alla fall.
Hittade något gott recept på tasteline (väldigt bra sida med massa goda recept) med baconfyllda köttfärsbiffar och så kan man ha klyftpotatis med det och en god sallad och värmda tomater! Mums tycker jag det låter som i alla fall. Ja vi får se hur maten blir, får inhandla det imorgon!


Nu ringde älsklingen så jag ska prata lite nu.

Av Emma Svensson - 28 december 2009 11:34

Idag blir det mellandagsrean! Det blev inte av igår så det får bli idag istället med mor. Jagb ska hitta ett par byxor idag! Jag behöver verkligen ett par nya, hoppas jag hittar lite billiga linnen och sånt som jag kan ha med mig ner till Hurghada.


Sen ska vi åka hem till.. ja..


Sen blir det gekås för att hamstra lite, köpa saker som kommer att behövas till Uppsala, sökte på en lägenhet igår, jag hoppas faktiskt verkligen att jag får den. En fräsh stor 1a. För det är det jag verkligen vill ha. Vill kunna ha mitt eget space, plus att det blir ganska perfekt tills när robban kommer upp.. för då är det iaf inte för litet och sen kan vi leta efter någon annat, för lägenheten är bara ledig i 6 månader. Japp blir en tumult dag idag men det kommer att gå bra.


Ha en bra dag alla!

Av Emma Svensson - 27 december 2009 14:06

Ja.. jag hade tänkt mig att åka in till stan idag för att kolla in mellandagsrean, får se när man kommer iväg bara :P

tänkte att jag skulle kanske kunna hitta ett par byxor, lite linnen och så till Hurghada och kanske någon festklänning till nyår kanske? det ska inte spenderas mkt pengar men ett par byxor måste i alla fall försökas inskaffas!


Men nu sitter jag och kollar på tv för han där står fortfarande i duschen.. och helst vill jag åka om en halvtimma, vi får se om det går och skynda på honom lite :P


Blir inte stan idag, kommer nog inte bli imorgon heller. För imorgon blir nog en ledsen dag så.. får se om det är något kvar på reahyllorna.

Av Emma Svensson - 26 december 2009 23:41

det blev tacos istället för pizza.

vi åkte in med svärmor till stan för att handla lite mat, först skulle vi ha fajitas men dom hade inga pitabröd för dom var slut, så det blev tacos istället. Vad bra för det var jättegott! Vi kollade på lite simpson för det var simpsonsmarathon idag på 6an, men sedan kollade vi på en jätterolig film, I love you man tror jag den hette, jätterolig i alla fall.


Nu blir det nog en till film och lite chips!

Imorgon bär det av till stan för att kolla in mellandagsrean och se ifall man hittar något där, måste ha lite nya kläder plus ifall dom har, lite mer somriga kläder.

Snart bär det ju av till Hurghada! 12e åker vi, ska bli så skönt och kul! Sol och bad och snorkling och Luxor! Ska bli så kul att se konungarnas dal och karnak templet!



Av Emma Svensson - 26 december 2009 16:44

Oj vad julens dagar har gått fort, har redan hunnit att bli annandag jul nu..

Idag har varit trött och lång med en kaotisk morgon. Pim kom ner till oss imorse för att sova vidare, sen vaknade han skrikandes för att han hade mardröm så vi fick ha det tänt ett tag, då vaknade degusarna och började härja. Sen när dom hade somnat igen ja då började chievo yla och ha sig där uppe.. aja konstig morgon men men.. vi sov till tolv sen igen.. och vaknade och mådde inte alls så bra, håller på att bli sjuk tror jag. Så idag har det varit en lugn dag med pim och tv och sova :P


Sen gick vi ut på en liten kort promenad ner till stranden för att få lite luft och lite sant till degusarna, tydligen så badar dom i det.. ja det blir iaf kul att se sen :)

Och nu så händer inte mkt, simpsonsmarathon på tv:n så vi sitter och kollar på det och snart ska vi åka in till stan för att äta pizza, tror jag att det blir, för maten är slut här! :P är lite trött på skinkan nu ^^


Blir kanske en update när jag kommer hem, vi får se.


Puss!

Jul

Av Emma Svensson - 25 december 2009 23:56

Jadu den här julen har varit väldigt upp och ner..


Fick inte precis den bästa nyheten i tisdag, det är aldrig kul när man får reda på att en nära och kära har gått bort och helt plötsligt också, två dagar efter att man har träffat personen. Suttit och pratat och skrattat och haft kul. Det är aldrig roligt.

Så de här dagarna har vart väldigt upp och ner. Blandat med gråt och skratt, för det har ändå varit en bra jul, man får glädjas ändå. Detta var ju ändå hennes favorittid på året.


Men julafton var ändå en bra dag. Startade med att jag fick vaknade upp med min älskling, aldrig fått göra det :) men iaf sen åt vi julfrukost med svärmor och svägerskan innan det bar av hem till Trönninge för jul-lunch med la familia.

God mat, kalle och julklappar. Sen bar det av igen för jul hos svågern och svägerskan och familj där.. Norskor var nere och hälsade på så vi hade jättemysig, blev Guitar hero och svensk-norskt julbord som var väldigt gott! Sen kom tomten med klappar

till oss, men mest Pim, den underbaraste ungen som finns!

Fick massa fina julklappar iår, mkt som kommer att behövas till Uppsala..

Och sen fick jag, vi fick var en present till oss båda, en helt oväntat sak, två små underara Sötnosar! Degus nr.1 och nr.2, vi vet inte vad dom ska heta än :)


Och nu har Juldagen flygit förbi den med.. får se vad som ska hittas på imorgon.

Nu ska jag mysa lite med pojkvännen med film och gott, får mysa lite med degusarna också! Hoppas alla har haft en bra jul dom med!


Godnatt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards